GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

zaterdag 5 november 2016

Mijn boeken- en biografieproject 2016. De Kozakkentuin en Gertrude Bell.


Ik schilderde 2 kaarten
bij de boeken die ik in oktober las
voor mijn boeken- en biografieproject 2016


Links zien jullie Gertrude Bell
Ik wilde haar biografie lezen om het ontstaan van Syrië en Irak beter te kunnen begrijpen
Dagelijks zien we zulke verschrikkelijke beelden
Wat een ellende maken de mensen die daar wonen mee
Hoe zijn die landen eigenlijk ontstaan?
Ik wist dat er na de 2-e WO op de kaart lijnen zijn aangegeven
Dat werden de grenzen
Maar hoe ging dit?


Deze biografie vertelt over het aandeel van Gertrude Bell
Heel interessant
Wat een vrouw!
Op mijn fotoweblog kun je er meer over lezen


Het boek ""de Kozakkentuin"" van Jan Brokken
Geeft inzicht in de vriendschap tussen Dostojewski en Alexander von Wrangel
Het is een mooi verhaal tussen 2 mensen
Die naar elkaar trekken en elkaar tot steun zijn
Terwijl hun positie in het leven tegengesteld is
 Dostojewski is naar Siberië gestuurd als dwangarbeider
Von Wrongel is daar als district Officier van Justitie
Hier kun je meer over het boek lezen
kleurrijk./boekenproject-2016-de-kozakkentuin







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake