GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

dinsdag 3 januari 2017

Mijn boekenproject 2016, een terugblik en goede voornemens.


Vandaag wil ik jullie graag vertellen over de kaarten die ik in 2016 schilderde in het kader van mijn boekenproject 2016. Hier kunnen jullie lezen waarom ik hier in 2014 mee begonnen ben. gerikleurrijk/hoe-is-het-met-mijn-boekenproject-gegaan 

Ik las 25 boeken uit de wereldliteratuur in 2016
Bij elk boek maakte ik een kaart

Radetskymars- Joseph Roth

Passagiers voor Teheran- Vita Sackville West

De ridder van Maison Rouge- Aleander Dumas pere

De Dame met de Camelias - Alexander Dumas fils
Ander licht - Rosita Steenbeek
De dame met de Camelias - Alexander Dumas
Hotel Savoy - Joseph Roth
De kozakkentuin- Jan Brokken
Reis naar het Morgenland- Hermann Hesse
East of Eden- John Steinbeck
Fortuna's dochter- Isabel Allende
Het Proces - Kafka
De Japanse minnaar - Isabel Allende
To a God unknown - John Steinbeck
de Wilden - Marion Pauw
Cannary Row - John Steinbeck
Huckleberry Finn - Mark Twain
 Ivan Toergenjev - Vaders en Zonen
John Steinbeck- Reizen met Charley
Geert Mak - Reizen zonder John
Maya Angelou -  Ik weet waarom gekooide vogels zingen
 Emile Zola -Thérèse Raquin
Remco Campert - Een liefde in Parijs
Leo Tolstoi- Oorlog en Vrede


Ik vind het heel leuk om te doen
Het is een sport om een afbeelding te vinden die bij het boek past


BIOGRAFIEEN

Ik las dit jaar 13 biografieën
Ja, ook 1 meer dan ik me voornam

De eeuwigheid verzameld/ Helene Kroller Muller - Eva Rovers
Thomas Mann als pater familias - Margreet den Buurman
Alma Mahler - Francoise Giroud
Gertrude Bell- H.V.F. Winstone
Robert Capa - Richard Whelan
De opzienbarende comeback van Hillary Clinton
Brian Jones -Paul Trynka
 In dit gevreesd gemis. Het leven van Willem Kloos - Bart Slijper.
The true adventures of John Steinbeck- Jackson J. Benson
Grace, a memoir - Grace Coddington 
Het rebelse leven van Lily Braun
Een Leven - Simone Veil
Janis Joplin - Ellis Amburn


Deze kaart schilderde ik afgelopen jaar
bij de biografie van Helene Kroller Muller
Hier kun je lezen wat ik van het boek vind kleurrijk/biografie-project-2016-helene-kroller



Ik bezit nu dus stapeltjes geschilderde kaarten
Geschilderd bij mijn boekenprojecten van 2014, 2015 en 2016
Ik ga met veel plezier nu beginnen met het komende jaar

Mijn streven is
1 biografie per maand
1 roman uit de wereldliteratuur
1 boek, mag van alles zijn


Het afgelopen jaar leerde ik er ook dingen bij

  • Ik gebruikte mixed media, Inkt, fineliner, oliekrijt
  • Ik schilderde 5 kaarten in de zomer en de herfst. Ik wil nu ook proberen 5 kaarten van de andere seizoenen te maken
  • Ik oefende met achtergronden schilderen
Voornemens
  • Het komende jaar wil ik ook weer grote aquarellen gaan maken
  • 5 kaarten bij seizoenen
  • Kaarten bij de boeken die ik lees
  • Rouwkaarten ontwerpen
  • Verjaardagskaarten ontwerpen

Hebben jullie ook voornemens?

Ik wens jullie er veel geluk bij
Doorzettingvermogen
Plezier
Creativiteit

GELUKKIG EN GEZOND 2017

------------------------


11 opmerkingen:

  1. Wow.. your artwork is gorgeous!! So lifelike.. and I love the way you have taken inspiration from photographs but made your own drawing from it.. very clever.

    Now if only I could read what you wrote.. :)

    Have a lovely week
    Erika #6

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Erika, there is a translater on the right. You see all kind of flags. iI hope it is working and you can read what i was writing;-)Have a lovely week yourself as well.

      Verwijderen
  2. Greetings, Cheri. First off, your work is beautiful! You are very talented. I loved reading your recap of 2016 and wish you much creative blessings in 2017! ~Kelly #41

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So many beautiful portraits! I am in awe of all your reading and the paintings that inspires.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I wish I could do portraits! You certainly have a knack for it.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful portraits..fantastic works..all are truly gorgeous, unique and powerful! Love all of them, fascinating work!
    Visiting from Sunday Sketches
    Victoria #7

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It's fantastic what you have created! So many beautiful illustrations and I love it how they all fit together. It's a wonderful collection!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. great idea for a project and a lot of nice work :) I did have plans to make up covers for all the books I read this year, but I'm already 5 books behind so prob I'm not going to do it lol

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh my goodness Geri, what an inspiring collection of artwork and books. I adore both immensely so I loved this post. I will be rereading it to make a list of those books. I'm always looking for new ideas and you've inspired me.
    Thanks for sharing and I wish you a wonderful creative week :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Just beautiful work, Geri. GORGEOUS! SO glad you're sharing your art. :)

    I wanted to let you know that my new blog address is http://www.alexandramacvean.blogspot.com. Please make sure to update your newsfeed so we can stay in touch!

    Also, please update the Sunday Sketches icon on your sidebar to this URL
    http://alexandramacvean.blogspot.com/2010_03_01_archive.html

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake