GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

dinsdag 12 september 2017

Waar ik bang voor ben is gebeurd. De kaarten zijn niet aangekomen.


Waar ik bang voor ben is gebeurd
De kaarten zijn niet aangekomen
De koopster stuurde vandaag een berichtje via Etsy
En vertelde me dat ze niets heeft gekregen

 Het is de eerste keer dat ik een pakje met track and trace verzond
Maar waar is het bonnetje?
Nergens te vinden
Overal gezocht
Alles binnenstebuiten gekeerd
In de grijze container gekeken
Nergens te vinden

Nu heb ik het track and trace nummer ook op Etsy gezet
Ik bekijk het nog eens een keer op de website van Post.nl
Ik krijg als antwoord dat het nummer niet bekend is in combinatie met de postcode

Mijn man zegt, ga naar Primera en vraag het daar na
Maar ik zeg, ze willen vast het bonnetje
Uiteindelijk met de pe in mijn lijf naar Primera
Een vriendelijke dame helpt en zegt, dat bonnetje is niet belangrijk
Ik heb het nummer nodig en dat geef ik haar
Zij leest op ""Zending zit nog niet in sorteerproces""..........................
Wat? Ik verstuurde het 10 dagen geleden....
Ze raadt me aan Post.nl te bellen
Dat doe ik

 Post.nl gaat het nu uit zoeken
Uiterlijk 25 september hoor ik wat het opgeleverd heeft
Ik hoop zo dat ze het vinden

Ik ben echt helemaal van mijn a propos
Ik heb al vaker kaarten verstuurd en alles ging goed
Nooit track and trace gebruikt
Altijd kwamen ze aan
En nu dit, echt hartgrondig balen

Ik vind het sneu voor de koopster
Die wacht en wacht
En ik vind het naar voor mezelf
Wanneer je iets eigenhandig maakt
dan ben je er aan gehecht
Het is meer dan alleen maar een beschilderde kaart
Stukje van je ziel erin
Klinkt dat pathetisch?


Het goede nieuws
Onverwacht zag ik zaterdag ineens het aantal mensen dat mijn Etsy shop
als favoriet bestempelt omhoog gaan
Goh, wat leuk
Ik begreep het toen ik een berichtje las
Er is een Sneak Attack gaande
Een initiatief van kunstenaars op Etsy
die beginnende Etsy winkeltjes vooruit willen helpen
Zo aardig
En er kwamen ook nog 2 verkopen uit
De cactus kaart en een blauwe vintage fashion kaart
De 2 kaarten zijn door dames uit de USA besteld

Ik ben direct ook lid geworden van de Etsy groep
Het voelt zo goed wanneer mensen zoiets voor je doen
Ik doe graag de volgende keer mee

Maar.......
Ik vind het nu eng om op te sturen

Ik stuurde een kaart naar een vriendin in de USA
Zij kreeg het binnen 12 dagen
Ik stuurde een kaart naar een koopster via Etsy
ook naar de USA
Ik heb niet gehoord of het aan is gekomen
En houdt mijn hart hier nu ook voor vast
Echt balen

6 opmerkingen:

  1. O wat vreselijk, Geri. Je hebt helemaal gelijk, ik vind ook dat het meer is dan een kaart alleen, een stukje van je ziel. Jemig, ik schrik er ook van. Was het naar het buitenland? Of Nederland, dacht ik toch? En wat moet je nu doen als er niets gevonden wordt? Ik dacht dat het verzekerd was, maar ja, dan nog.
    Ik heb ook nog niets gehoord van mijn laatste verzending naar Amerika. Daar kreeg ik ook de melding: Zit nog in het sorteerproces. Ik heb wel besloten het pakje niet meer te versieren, en ook niet meer De Draad Aquarellen erop te zetten. Want dan kan je raden wat erin zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu een dag later en ik baal nog steeds zo erg. Niet alleen dat de kaarten weg zijn, maar ook dat ik het vertrouwen in de post verlies. Ik was altijd een Helene Hanff die in haar boek vertelde dat ze liever geld in een brief verstuurde want dat ze een heilig vertrouwen in de post had. Welkom in de moderne wereld Geri. De tijden zijn veranderd. Ik kijk ook maar niet meer op Google want ik lees zoveel misere met de post. Wanneer ze het pakje niet vinden dan ben ik het kwijt. Ik verwacht niet dat ik geld krijg. Heb ik ook niet naar gevraagd. Ik heb wel een voorstel tot vergoeding gedaan naar mijn klant. Het was post binnen Nederland. Ik had het begrepen wanneer ik het naar een ver land had gestuurd. Maar dat er zo slordig met post wordt omgesprongen binnen Nederland steekt me.

    Nu jij. Ik hoop van ganser harte dat je pakje aankomt. Wanneer stuurde je het op? het duurt zo'n 12 dagen denk ik? Je kunt eventueel, wanneer je je veel zorgen maakt, ook bellen met Post.nl. Hoeveel kost track and trace naar de USA? Ik ga nu voortaan altijd met track and trace versturen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuk idee. Het pakje versieren en de naam erop. Bij mij kun je aan de buitenkant niet zien wat erin zit. En toch is het weg. Akelig dat je er nu over moet denken dat iets wat je plezier geeft nu zou moeten stoppen. Overigens lees ik op Etsy bij de topic ""niet aangekomen"" commentaar van mensen dat ze het nog nooit hebben meegemaakt. Ik probeer maar positief te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook altijd naief al jaren gewoon opgestuurd, nooit een probleem gehad. Ik heb jaren geleden, voordat ik Etsy had, iets naar Kenia gestuurd, kwam na 6 weken aan. Ik hoorde toen dat in Kenia soms helemaal niets aankwam. Maar toen een schilderij naar Engeland pas na 3 weken aankwam terwijl het normaal 3 dagen zou duren, was ik net als jij behoorlijk overstuur. Gelukkig kwam het toch nog aan.
    Sindsdien verstuur ik aangetekend, en in Nederland dan als 'brievenbuspakje'. Aangetekend heet in het Engels 'registered and insured mail'. Er is een folder van postnl waar alle tarieven instaan. Het is behoorlijk duur: bijv. voor Europa 11,95 en voor Amerika 16,95. Daarna had ik dus heel lang geen verkopen, ik dacht door de dure verzendkosten. Maar gelukkig heb ik de laatste tijd weer verkocht.
    Ik overwoog toen om alle kosten te vergoeden voor die Engelse zending. Want wat moet je anders?
    Blijf maar positief denken, Geri. Het is een rotervaring, maar ook een uitzondering!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren heb ik weer 2 kaarten naar de USA gestuurd. Met de normale post. Ik hoorde bij de kassa de bedragen die jij ook noemt voor de USA. Maar dan betaal ik meer voor de verzending dan de prijs van de kaart. Ik ben nu van plan op groter formaat te gaan schilderen. Niet zo groot als ik gewend was. Maar 50-60/ 40/50 oid. Dan durf ik meer geld te vragen en kan ik de verzendkosten daar ook uit halen. Ik begrijp heel goed dat je bang bent dat er niet meer verkocht wordt. Maar jij hebt het bewijs al dat je nog wel verkoopt. Geeft de burger moed, he? Toy, toy, toy voor alles van ons wat nu met de post onderweg is en vast gaat aankomen of al aangekomen is ;-)

      Verwijderen
  5. O, en van dat pakje naar Amerika niets gehoord. Ik denk maar zo: geen bericht is goed bericht. :)

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake